Is je iPhone in het water gevallen of nat geworden door regen, vocht of een ongelukje?
Waterschade is één van de meest voorkomende problemen bij smartphones, en hoe sneller je reageert, hoe groter de kans op herstel.
Bij Telefoonstar Ede bieden wij een professionele waterschadebehandeling tegen een vast onderzoekstarief vanaf €49, afhankelijk van het type toestel.
Bij Telefoonstar Ede vinden we het belangrijk dat klanten precies weten waar ze aan toe zijn. Daarom hanteren we een vaste en eerlijke werkwijze bij elke waterschadebehandeling:
Wanneer je toestel waterschade heeft, beginnen we altijd met een professionele reiniging en droogprocedure.
Hiervoor betaal je een vast bedrag vanaf €49, dat kan variëren per toestel.
Tijdens deze stap verwijderen we vocht, oxidatie en corrosie van het moederbord, connectoren en interne onderdelen.
Na de reiniging testen we of het toestel weer opstart en of onderdelen zoals het scherm, de batterij of de oplaadpoort beschadigd zijn.
In ongeveer 50% van de gevallen lukt het om het toestel succesvol te herstellen.
Blijkt tijdens de diagnose dat bepaalde onderdelen vervangen moeten worden (zoals de batterij, oplaadconnector of scherm),
dan nemen wij altijd eerst contact met je op om de prijzen door te geven.
Pas na jouw goedkeuring voeren wij de reparatie verder uit.
Omdat waterschade onvoorspelbare interne schade kan veroorzaken – soms pas dagen of weken later –
kunnen wij geen garantie geven op toestellen die waterschade hebben gehad.
Wij doen er uiteraard alles aan om je toestel te redden, maar volledige zekerheid is niet mogelijk.
Heb je net gemerkt dat je toestel nat is geworden?
Volg deze stappen voordat je naar ons toe komt:
Hoe sneller je komt, hoe groter de kans op succesvol herstel.
Wat kost onderzoek bij waterschade?
Wij rekenen een vast tarief vanaf €49, afhankelijk van je toesteltype, voor reiniging, droging en onderzoek – ongeacht de uitkomst.
Wordt mijn toestel altijd gerepareerd?
Er is ongeveer 50% kans dat het toestel volledig te herstellen is.
Wat als er onderdelen vervangen moeten worden?
Dan bellen we je altijd eerst om de prijzen door te geven en jouw goedkeuring te vragen.
Krijg ik garantie na reparatie van waterschade?
Nee, op toestellen met waterschade wordt geen garantie gegeven, omdat er latere defecten kunnen optreden.
Wat gebeurt er als mijn toestel niet te repareren is?
Dan blijft het onderzoekstarief (vanaf €49, afhankelijk van het toestel) van kracht. Dit dekt de kosten voor diagnose en reiniging.
Hoe snel kan ik langskomen?
Je kunt zonder afspraak langskomen – hoe sneller, hoe beter!
Waterschade door regen, koffie of val in water – is dat hetzelfde?
Ja, alle vormen van vocht kunnen corrosie veroorzaken en moeten direct behandeld worden.
Kan ik nog data terughalen na waterschade?
In sommige gevallen wel. Als het toestel nog herkend wordt, kunnen wij proberen je data te redden.
Is mijn toestel nog waterdicht na reparatie?
Nee, na een waterschadebehandeling is je toestel niet meer waterdicht.
Wat als ik al geprobeerd heb het toestel te drogen?
Breng het alsnog langs – wij kunnen vaak nog redden wat er te redden valt.
Doen jullie ook waterschadebehandeling voor andere merken?
Ja, wij behandelen ook waterschade voor onder andere Samsung en andere merken.
Kan ik wachten tijdens de behandeling?
Nee, waterschadebehandeling duurt vaak enkele uren of een werkdag.
Wat als ik besluit het toestel niet te laten repareren?
Dan blijft alleen het vaste onderzoekstarief (vanaf €49) van toepassing.
Kan ik contant of met pin betalen?
Ja, beide zijn mogelijk.
Doen jullie ook zakelijke toestellen?
Ja, wij behandelen ook waterschade bij zakelijke smartphones.
Werken jullie landelijk?
Ja, via onze reparatieservice op afstand in Nederland.
Hebben jullie ervaring met iPhones die in zee- of zwembadwater zijn gevallen?
Ja, maar zout- en chloorwater veroorzaken vaak meer schade; snel handelen is cruciaal.
Kan ik mijn toestel opsturen voor waterschadeonderzoek?
Ja, neem even contact op via onze contactpagina voor instructies.
“Eerlijk en duidelijk”
Ze legden goed uit dat het niet altijd lukt. Mijn iPhone 12 werkt gelukkig weer! – Tom uit Ede
“Snelle diagnose”
Binnen een uur wist ik waar ik aan toe was. Geen verborgen kosten, gewoon duidelijk. – Nina uit Wageningen
“Topservice bij Telefoonstar”
Mijn telefoon viel in het water. Ze hebben hem schoongemaakt en hij doet het weer! – Peter uit Arnhem
“Goede communicatie”
Ze belden eerst om de prijs van nieuwe onderdelen te bespreken. Heel netjes! – Lisa uit Veenendaal
“Vakkundig en eerlijk”
Mijn toestel was helaas niet meer te redden, maar ik waardeer de openheid en uitleg. – Ahmad uit Bennekom
Boogstraat 4-8, 6711 AE Ede (naast de HEMA)
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag: 09:00 – 18:00
Vrijdag: 09:00 – 21:00
Zaterdag: 09:00 – 18:00
Zondag: gesloten
Neem contact op via onze website of kom direct langs – geen afspraak nodig!